När man möblerar om utan att tänka

Min förkylning börjar lägga sig, men hostan från helvetet har tagit över, och låter mig inte sova på nätterna! Igår eftermiddag låg jag i sängen en stund, och helt plötsligt tryckte jag bort sängen från väggen där den stått sedan vi flyttade in, och sedan kom Anders och hjälpte mig med resten. Hann fann sig liksom bara i min virvelvindstanke! Om jag ens kan kalla det tanke. Ett ryck är nog ett bättre ord.

Det blev så oerhört mycket mer plats i sovrummet, och nu försöker jag bara komma på om sänggaveln skall få vara kvar, eller om jag faktiskt skall ta tag i det där med den där gamla dörren som står uppe på loftet hos Susanne och Magnus.

Chilli ville vara med vid fotograferingen av vårt nygamla sovrum, och jag fick finna mig i att bli distraherad. Och han är nog den bästa distraktionen någonsin! Idag har vi övat på att gå från ”sitt” till ”ligg” och han är så otroligt villig att lära sig, och jag tror inte det kommer dröja särskilt länge innan han förstår hur han skall göra fullt ut.

Helgen drog igång på bästa sätt idag, med att vi blev bjudna på middag hos Susanne och Magnus. Grillat stod på menyn och vi kunde sitta på altanen fram tills att vi gick hem. Ebba och Chilli lekte i omgångar, och de kommer nog bli ett radarpar…

Lördagen innehåller som vanligt ridskola för Hannahs del (och miljöträning för Chilli). Hon är just nu på övernattningskalas hos sin kompis, så jag skall hämta henne där i morgon innan ridningen. Elias skall få prova på fotboll, och det ser han mycket fram emot!

Hoppas ni får en skön helg, mina vänner!

140905-003 140905-006 140905-007 140905-013 140905-024 140905-028

3 tankar på “När man möblerar om utan att tänka

  1. Icka

    Så fint ni gjort, kalasbra!!
    Och vad ljuvlig er underbara vovvis är
    Men får han trädas andra hundar innan han fått alla sprutor?
    Kram på dig fina
    Kramisar
    Icka

    Svara
    1. Anonym

      Han har hittills bara träffat Ebba, och hon är ju fullt vaccinerad. På ridskolan blir det tuffare, där har jag en knähund. ☺️Vi får ses snart vännen! Kram!!

      Svara

Lämna en kommentar