Hösten på intåg

Ja, nu får man väl ändå säga att hösten är på stort intåg? Regn och blåst. Men samtidigt – de kyliga, krispiga, vackra morgnarna som lovar hög härlig blå himmel dagen lång. Löven på träden som skiftar i höstens alla vackra färger för att till sist dra sin sista suck singlandes ner mot marken. För att göra det mysigare så ger tidigare mörkare kvällar möjlighet till att tända ljus, tända en lykta på trappen och ”pynta” utsidan lite grann…

Idag visar jag bilder på en höstkrans jag gjorde förra hösten. Med hjälp av barnen samlade jag ihop löv, kottar, ekollon, grenar och mossa. Sedan gjorde jag en krans med hjälp av blåbärsris och smala, sega grenar. Kransen höll väldigt länge, med hjälp av den fuktiga mossan som utgjorde grunden av kransen. När den väl började se lite för trött ut, var det dags att göra kransen inför julen….

Lämna gärna en kommentar, det skulle göra mig så glad!

2 thoughts on “Hösten på intåg

  1. Acchleja-Carro

    Vilken fin krans ni gjorde! Härligt med alla olika material!
    Kul att du ville vara med i min länksamling, hoppas att du också kan hitta ny inspiration bland alla fina bidrag!
    Ha det fint! /Caroline

    Svara

Kommentera

