Att sätta lökar

Idag har vi haft besök av en vän och hennes barn i princip hela dagen. Storasyster fick följa med dem hem för att sova över, medans jag och lillebror stannade kvar hemma. Vi höll oss ute i trädgården. Vi roade oss med att klippa gräset, rensa ogräs, klättra i träd och att sätta lökar, som jag TROR är (skall bli?) påskliljor. De har suttit i en kruka den förra ägaren lämnade kvar, och jag kan tänka mig att det var ett fint påskpynt där i, för det var liksom sönderhackade låtsasägg i samma kruka.

Lillebror fick gräva, sätta ner lökarna, bädda över lökarna och sedan omsorgsfullt vattna dem. Han är mycket förtjust i att hjälpa till i trädgården, det är jag väldigt glad för!

Påminnelse: Vilken fråga vill du ställa till Trädgårds-Malin?

Kommentera

