Pannkakor

Idag önskade dottern pannkakor till middag. Vi hämtade lillebror på förskolan, sedan åkte vi hem och gjorde smeten. När maken kom hem stack jag ut på en runda runt motionsspåret, medans han stekte pannkakor. Jag är ganska OK på att laga mat, faktiskt. Men pannkakor, det är tamejsjutton helt otroligt vad jag misslyckas med dem!

Eftersom jag inte var så sugen på glass och sylt på mina pannkakor efter min runda i regnskogen (haha) så rev jag ett äpple och hade på kanel och rullade in i pannkakan istället. Så himla gott och saftigt. Ett mycket bra alternativ till allt socker som det annars kan bli till pannkakor…

Vad brukar du ha för fyllning i dina pannkakor?

Ett recept som hängt med sedan jag flyttade hemifrån, är ett min tvillingsyster lärde mig, och det är just på pannkakor….

Lika många ägg, som deciliter mjöl
dubbelt så mycket mjölk, så blir det inget söl!

Ha en härlig torsdagskväll!

Kommentera

