Nymålat kök

Ända sedan vi flyttade in har jag tyckt den lila färgen är…tråkig. Den har liksom inte varit i akut behov av renovering, som sovrummet, men ändå. Har tyckt det är för mörkt, och så har den varit väldigt sliten på sina ställen, samt mycket svår att tillsätta andra färger till.

Tidigare i veckan fick jag ett ryck. Jag drog ner tavellister, hyllor och skruvar, tejpade lister och sedan gick jag ner i källaren för att hämta målarfärg – som vi tydligen inte hade. Blev abrupt avbruten i mitt arbete, men skam den som ger sig. Dagen därpå fick jag maken att köra iväg och köpa målarfärg, och i dagarna tre har jag tejpat lister, målat, målat och målat igen. Nu är det färdigt. Nu skall bara den förbannade tejpen ner…

Är mycket nöjd med resultatet, blev så mycket ljusare! Nya tavellister i svart införskaffades också, från Rusta.

Detta är en bild från när huset var till salu. Det är konstigt nog den enda bilden jag hittar på köket just nu!

130117-040
130117-041
130117-043
130117-050
130117-052

 

2 thoughts on “Nymålat kök

  1. Sandra

    Så fint!!! Vilken skillnad, mycket ljusare och fräschare!
    Äldsta är 8 år och minstingen är 10 månader! Hur gick det med jobbinterjuvn fick du en ny tid eftersom du var sjuk??? Vad söker du för jobb???
    Ja vi bor väl inte så långt ifrån varandra 🙂

    Kram Sandra

    Svara

Kommentera

