Vår i sovrummet

Igår gjorde jag slag i saken. Saken som jag tänkt och funderat på länge. En jättefin stege köpte jag, av min vän Icka som har Skimmelgården.

Jag rensade bort gamla blad från min fina rosa Våreld som jag fick i inflyttningspresent från Malin (ni vet, Trädgårds-Malin!). Jag hängde fram min favoritklänning, hängde upp paraplyet jag använder när jag fotar bröllop och satte upp min dopnalle på stegen. På nattduksbordet ställde jag en liten vit kanna från Mynte, även den från Skimmelgården. I kannan satte jag nedklippta rosa/vita tulpaner som började se lite trötta ut i sin stora vas. Och så bäddade jag sängen, och vädrade en stund!

Nu är det som att komma in i ett nytt rum, visst är det fantastiskt vad en liten möbel kan göra för inspirationen?

130124 009

Vit kanna, Mynte. Från Skimmelgården.

130124 022

130124 029

130124 044

Kommentera

