Uppladdning

Laddar upp inför kommande helg med fullt schema!
Idag är det kalas för sonen som förra veckan fyllde 5 år. Kalaset är på Öppna förskolan, och vi har kalaset tillsammans med en av sonens kompisar som fyllde år i nu i veckan. Det är skönt att slippa ha det hemma, med tanke på det renoveringskaos som varat sedan oktober. Det är liksom inte roligt att inte kunna erbjuda en fin toalett att gå in på. Visst är det konstigt också, att man städar INNAN ett kalas, och sen måste man städa EFTERÅT också?

Sen är det bara att åka hem, ladda om och baka banankaka, för imorgon kommer min kusin Per och hans familj och hälsar på.- Det skall bli så roligt, de har inte sett vårt hus än.

Laddar denna morgon upp med resten av fruktsalladen vi gjorde till efterrätt igår, tillsammans med några skedar keso. Så mumsigt!

Senare idag skall jag tipsa om kräftsoppan jag gjorde igår, som jag hittade via bloggen ”Mitt vita hus”.

Ha nu en härlig lördag, hörni!

fruktsallad-keso-tallrik

Kommentera

