Brandvarnare

Hej på er!

Jag är inne och läser bloggar innan jag skall gå och lägga mig, jag får så himla mycket inspiration och jag tycker det är skönt att ha något roligt att tänka på när jag skall sova. En av mina favoritbloggar, Villa Ell, berättar idag om när hennes brandvarnare gick igång när hon eldade i kaminen.

Detta får mig att tänka på en kväll för inte så länge sedan, här hemma i huset på Lyckorna. Jag står och steker bacon, och eftersom vår frånluftsventilation inte var igång än då, så klarade inte fläkten av att dra upp tillräckligt med os i skorstenen, utan det spred sig ut i köket och i hallen, som ligger precis bredvid köket.

Brandvarnaren går igång och vår son, som är helt hysterisk vid höga ljud (trots att han är expert på att framkalla dem själv), blev jätterädd, kom utspringande i hallen och skrek ”stäng aaaaav!”. Min man fick också lite panik och drog ner brandvarnaren från väggen, där den satt bredvid ringklockan. Han drog ut batterierna, men den fortsatte ändå att tjuta. Han sprang in med den i sovrummet, stängde dörren och där försökte han blåsa på den, och slog till slut nästan sönder den.

Då kommer hans älskade fru och säger ”Älskling, det där är inte brandvarnaren, det är den trådlösa dörrklockan till källardörren!”

Alltid lika roligt att upprepa denna historien. Min man bjuder på den…..;-)

God kväll!

One thought on “Brandvarnare

  1. Sandra

    Hahaha och jag fick mig ett gott skratt av din man och hans brandvarnar erfarenhet, men usch vilken panik man får!
    Tack så kul att läsa att du gillar min blogg, det värmer *ler
    Och jag gillar din 😉
    Kul med besök och den där soppan ser god ut!
    Jag var på Ikea idag och såg Hektarlampan live! Snygg! Men jag tittade på vägglampan, man kan både hänga upp den eller klämma fast den! Jag kommer nog att köpa den och klämma fast den på hyllplanet ovanför skrivbordet! Jag var på Ikea för en stol (som ska ges bort i födelsedagspresent) och en ram, ja hallå man kommer ju alltid därifrån med något mer… Iaf jag hihi!

    Något nytt om jobb?
    Ha en fin tisdag em och kväll
    Kram Sandra

    Svara

Kommentera

