Hundbajs i vår trädgård. OK eller inte OK?

Vi ÄLSKAR hundar. Verkligen ÄLSKAR. Dottern hade nog fallit ner i en stor pöl av lycka om vi sa till henne att vi skulle få en hund.

Men vad jag INTE älskar är hundbajs. I vår trädgård. Barnen har haft det på kläderna, vi har trampat i det. Någon gång per vecka hittar jag hundbajs i trädgården. Och jag är helt säker på att det inte är kattbajs, då hade grejen inte blivit så stor.

Jag har nu skrivit en kärleksfull lapp till våra grannar med hundar, berättat att vi älskar hundar, speciellt deras, men att vi inte vill ha hundbajs i trädgården, på kläderna eller under skorna. Är jag en gnällkärring eller har jag rätt att gnälla? Mina katter går ju lösa för sjutton…var de bajsar har jag ingen aning om. Ofta i lådan inomhus, men säkert utomhus också!

 

Kommentera

