Sista dagen i februari

Kan ni tänka er, i morgon är det M.A.R.S. Årets första vårmånad.Och med våren kommer alla dessa känslor av VILL GÖRA, VILL FÖRÄNDRA, VILL FÖRBÄTTRA, VILL UUUUUT. Och så kommer de där dagar när jag bara längtar tillbaka. Bara för en dag, få uppleva allt igen.

Jag saknar en braskamin här hemma. Jag vill hugga min egen ved. Det gjorde jag minsann för 10 år sedan när jag träffade min man, då åkte vi upp till Norge och hans mormors sommarstuga och högg ved.

ce-ved

Jag saknar att göra utflykter i skogen. Det kan man absolut göra nu på vintern också, men det är inte jag inte göra nu eftersom sonen är den mest frusna person jag känner. Jag vill göra varm oboy och äta mackor i lingonskogen, precis som gjorde med mina systrar när jag var liten.

macka1

Jag vill se mina barn springa barfota i gräset i vår trädgård (utan hundbajs!). Se dem lära sig stå på huvudet. Se Hannah stolt lära Elias, precis som min tvillingsyster lärde mig när vi var små.

huvud1
Och under någon sommar under mina barns uppväxt vill jag campa på Sandbybadets camping, se mina barn leka i havet som jag och mina systrar gjorde, tappa båda stortånaglarna, springa barfota längs solvarm asfaltsväg och köpa glass tillsammans. Och se Elias vara stolt över sin storasyster, precis så stolt som jag var över min storasyster!

syster1

2 thoughts on “Sista dagen i februari

  1. Fröken Gredelin

    Först måste jag säga; vad snyggt det blev i badrummet!! Vi har också renoverat badrum när vi bodde i hus så jag minns det känslan när det äntligen var fääärdigt!:-) Jag håller med dig om att det finns tillfällen då man längtar tillbaka, man vill liksom vrida tillbaka klockan och göra detsamma igen, med samma människor på samma plats… Ju äldre jag blir desto mer ofta tycker jag dessa tankar kommer. Till skillnad mot Sandra så älskar jag att vara i skogen! Är ju uppväxt i Värmland och där finns det mycket sådan:) Många av mina minnen är från olika äventyr i skogen. Men tänk vad härligt att få ha barn att ge detta vidare till så att de skapar sina egna minnen!

    Svara

Kommentera

