Min vandring

I ett disigt sommarregn, tidigt på morgonen, när daggen ligger kvar i gräset,
tar jag mitt hjärta ut på en vandring.
Jag skall rensa mig själv,
tills ingenting finns kvar
Jag skall rensa mig själv,
tills jag finner sanningen
tills jag finner mig själv
Jag vill vinna, jag vill finna mig själv

Solen står högt på himlen, jag vandrar på den heta marken
Svetten letar sig ner över pannan törsten angriper strupen
Fötterna värker, men jag går vidare
Jag skall rensa mig själv, tills ingenting finns kvar
Jag skall rensa mig själv, tills jag finner sanningen
tills jag finner mig själv
Jag vill vinna, jag vill finna mig själv

Svala vindar sveper tag i mig, höstlöven faller sakta mot den våta marken
Ingen vet vart jag är på väg, ingen vet, för jag har ingenting sagt
Kroppen är trött, men jag går vidare
Jag skall rensa mig själv, tills ingenting finns kvar
Jag skall rensa mig själv, tills jag finner sanningen
tills jag finner mig själv
Jag vill vinna, jag vill finna mig själv

De första flingorna av snö förvandlar hela världen vit
Min värld blir ljusare, modet sviker inte
En flinga landar på min varma tunga,
den smälter i min mun, försvinner och jag blundar
Jag skall rensa mig själv, tills ingenting finns kvar
Jag skall rensa mig själv, tills jag finner sanningen
tills jag finner mig själv
Jag vill vinna, jag vill finna mig själv

Varmare vindar kommer närmare knoppar brister, rimfrost en tidig morgon
Solen stiger högre, livet kommer åter tillbaka
En fågel väcker mig i min dröm
Jag skall rensa mig själv, tills ingenting finns kvar
Jag skall rensa mig själv, tills jag finner sanningen
tills jag finner mig själv
Jag vill vinna, jag vill finna mig själv

I ett disigt sommarregn, tidigt på morgonen, när daggen ligger kvar i gräset
tar jag mitt hjärta hem igen
För jag har rensat mig själv, tills ingenting fanns kvar
Jag har rensat och funnit sanningen
jag har funnit mig själv
Jag har vunnit, jag har funnit mig själv.

Kommentera

