3-rätters till de bästa

Alltså, de här människorna är mina bästa människor i hela världen. Ni vet såna där, som alltid funnits där. Nu när jag räknar upp allt som jag minns, och som de återberättat för mig, så förstår jag inte hur de orkat hålla kvar mig genom alla år som gått. Det började att jag som 6-åring inte fick vara med och bada i grannarnas plaskpool, för jag hade ett stort gips på foten….

Dessa människor, dessa fantastiska stöttepelare…

  • Lina och Emil, deras fantastiska barn, drogs ut på spökjakt som 4- och 6 åringar.
  • Susanne såg jag som en mördare efter att jag genom stallfönstret sett henne slå ihjäl en kanin, trots att hon på skarpen sa till mig att INTE titta in genom fönstret.
  • Magnus såg jag som en mördare efter att han nackat hönor på löpande band ute på stallplan.
  • Magnus har hittat falukorv i alla hästars krubbor (för jag ville testa, trots att Magnus sa att de inte åt korv)
  • Susanne har plockat upp mig ute i en lerig hage när jag tappat båda stövlarna
  • Magnus har fångat in och brottat ner min buse till gotlandsruss som drog iväg från mig fler gånger än jag kan räkna, och han tröttnade väl på att få stora hål i gräsmattan efter Julles framfart…
  • Magnus, som sprang längs hela Larseredsvägen för att hjälpa mig få igång moppen, men som till slut morrande slängde in moppen i stallet och skjutsade hem mig

Som tonåring var jag deras ”barnflicka”, jag passade mer än gärna deras barn och nu när jag själv fått barn, så passar de gärna mina barn när de har möjlighet. De ställer upp i ur och skur, och vi har nu, efter 30 år, blivit GRANNAR, helt fantastiskt!

Så det var med hjärtat i halsgropen vi fick syn på en ambulans nere vid stallet häromdagen. Varken Susanne, Emil eller Magnus svarade på sina mobiler. Efter några timmar ringde Magnus upp och berättade att det var Susanne som fått åka ambulans, efter att ha släpats efter deras unghäst som blivit rädd och ryckt iväg. Inget konstigt i det, bara det att Susanne vägrade släppa taget, och armen drogs ur led på flera olika ställen och ett fragment ur benet i armen lossnade. Stackars, stackars Susanne….

I förmiddags var jag iväg till Plantagen och köpte blommor med 50% rabatt, och då satt Susanne med sin mitella på bänken i solen och höll mig sällskap.

Så idag har vi skämt bort mina bästa favoritpersoner i hela världen med tre-rätters middag.
Menyn bestod av: Avokado-, fetaost- och rödlöksröra till förrätt, Pasta med bacon, fetaost, ugnsstekta cocktailtomater och basilika till varmrätt och till dessert fick vi kladdkaka med vispad grädde och hallon/blåbärsblandning.

Kvällen har avslutats på bästa sätt – en man vid sidan av mig, en dotter nedanför fötterna och en son i knät, tittandes på ett spännande avsnitt av Fångarna på Fortet.

Imorgon har Hannah innebandymatch hela dagen, och jag har ett fotouppdrag, så Elias skall få följa med sin kompis på handbollsträning.

Tjing!

130406 007 130406 009 130406 010 130406 014 130406 002 130406 004 130406 018 130406 022 130406 032 130406 023 130406 024 130406 037

3 thoughts on “3-rätters till de bästa

  1. Sandra

    Så underbart,så fint och härligt du skriver!
    Vilka fantastiska människor att ni får ha varandra är ju underbart!
    Låter som en riktigt härlig lördag!
    Lycka till med fotouppdraget och ha en skön söndag
    Kraaaam Sandra

    Svara
  2. Maria

    Härligt med folk som alltid ställer upp! 🙂

    Ja, butlers pantry visste jag inte heller vad det var men en av mina läsare förklarade det så fint!

    Kram

    Svara

Kommentera

