Jordgubbsland

I veckan, när jag var som tröttast och grinigast efter jobbet gick jag ut i trädgården och började gräva för ett jordgubbsland. Inte världens bästa idé, eftersom tjälen inte har släppt. Men om jag skall gräva i trädgården, så skall jag. Gick väl så där, men översta lagret fick jag upp i alla fall, med hjälp av spaden vi fick i inflyttningspresent av kusinas Per samt med sällskap av katterna! De är så underbara, och så glada att det är vår!

130410-276 130410-283 130410-295 130410-299

4 thoughts on “Jordgubbsland

  1. På Selmas gata

    Det kanske var riktigt bra att du fick ta i lite nu när det är tjäle, jobba av dig negativ energi?:) Själv är jag hopplös när jag är trött och sur, då blir det gärna att jag gråter istället för att göra något konstruktivt… Hur trivs du på nya jobbet förresten, motsvarar det dina förväntningar? Jag älskar verkligen Pip:s tapeter och har beställt lite gratis prover som jag ska slå in paket med tänkte jag. Vad kul att det går framåt med renoveringen! Kramar! /tanja

    Svara
  2. Hemlängtan

    Att ge sig ut i trädgården är det bästa efter en arbetsdag. Härligt nu när man känner att det blir lite varmare för varje vecka. Äntligen börjar det hända saker i rabatterna!
    Hoppas att allt är fint med dig!
    Kram, Jenny

    Svara
  3. Sandra

    Åååå så gott det låter att ha ett eget jordgubbsland!! Kanske ska ge mig på det i år… Har två plantor och fick väl ca 10 gubbar förra året hihi…
    Trädgårdsarbete är bra terapi när man är arg och trött!!!
    Noah och jag var ute ett bra tag igår… Så skönt det var!
    Idag är jag på jobbet det är rätt skönt det med!
    Tror nog jag ska laga lax puddingen i helgen, den såg så god ut…
    Såg på insta att du ska till bloggdagen!!! så roligt 🙂
    Kraaaaaam

    Svara

Kommentera

