En sväng runt huset

Jag älskar verkligen den här tiden på året, när förväntan är stor, man suger åt sig varenda liten solstråle och uns av värme som når ens törstande hud, när vårens fåglar gör sig hörda och tystnar inte ens när jag hostar eller grymtar av ilska när jag inte får upp det där stenblocket!

Jag var så ofantligt trött i kroppen igår kväll efter att ha grävt upp för en liten ”trappa” i en av rabatterna på baksidan, där trädgården går i etage, grävt fram två stora stenblock, rivit upp mossa, lagt ny jord över vinbärsbuskarna och massor av annat. Den lilla muren av stenplattor kommer inte bli perfekt, men det är väl det som är tjusningen antar jag – ingen är perfekt! Men den kommer fylla sin funktion och förhoppningsvis kommer känslan av en ”solfjäder” fram mer när markplattorna kommer på sin plats också.

De stora björkarna som ligger i en stor ouppfostrad hög bakom komposten har jag tänkt såga itu och slänga ut i trädgården, men min vän Linda tyckte jag skulle göra små bänkar av dem – vi får väl se om de är i tillräckligt bra skick för det, de verkar ha legat där några år! Men en kul idé var det sannerligen.

Igår kväll när solen höll på att gå ner gick jag en sväng runt huset. Och titta vilket härligt ljus det var precis då!

Fick som vanligt sällskap av en av våra katter, denna gången var det Kerstin som inte kunde låta bli att hålla koll på vad jag gjorde…

130422-029 130422-030 130422-031 130422-032 130422-035 130422-036

Kommentera

