Jag har skapat oss ett jordgubbsland

Ja, ni har ju sett bilderna från när jag började gräva för jordgubbslandet. Sol och härliga plusgrader, men inte tillräckligt för att komma ner i tjälfrusen mark! Herregud, ibland kan jag vara så fantastiskt envis. För gräva jordgubbsland, det SKULLE jag ju bara göra!

I lördags, någon vecka senare, gick det bättre. Denna veckan har det varit plusgrader dygnet runt, samt att det har regnat, vilket gjort att marken mjuknat. På morgonen ringde jag Plantagen och frågade om de fått in jordgubbsplantor, och jajamensan, de hade de fått. 6-pack plantor för 59:- så jag köpte två 6-pack. Jag investerade även i lite nya trädgårdsverktyg, eftersom de andra har rostat sönder. Visst är det då smart med verktyg i plast, från Fiskars? Säkerligen lite sämre kvalitet, men det gör inte så mycket. Sköna att hålla i, sköna att se på, och matchar den söta lilla vita vattenkannan jag hittade ute i skogen igår när jag gick på jakt efter vitsippor i ekbacken!

130420-037 130420-046 130420-047 130420-053 130420-089 130420-101

Kommentera

