Boktipset – Perenner för alla trädgårdar

Den här boken har på kort tid blivit min bibel. Lättläst, bra bilder och lättöverskådlig. Sitter och bläddrar i den så fort jag får en stund över. Det enda jag kan sakna är en koppling mellan de olika växterna – ungefär som: Passar tillsammans med/Kan stå i samma rabatt som: Prästkrage, Nejlika, Malört eller Pipört.

130513 011

Perenner för alla trädgårdar – Susanna Rosén

One thought on “Boktipset – Perenner för alla trädgårdar

  1. Sandra

    Oj en bok för mig med!! Idag har jag vart på plantskolan och köpt perenner, hmm kom inte ihåg vad det var, men pion var med! Älskar pioner! Men på bilderna såg de andra fina ut, vill ha lite högre blommor! jag ska gräva en rabatt nedanför altanstaketet… Den är 6 m lång/bred sen ca 1 meter ut… Började lite smått med spadtag… Lille N satt mer eller mindre framför varenda spadtag och var ja ivägen… Sen kom regnet!!
    Usch inget vidare med halsont! Hoppas både du och Hannah mår bättre nu!
    W spelade tre matcher, kortare matcher spelar dom! Två vinster och en förlust!
    Varför ska det alltid bli en massa förarbete när man startar ett projekt, tycker bara att det kan vara att slänga på färgen och vips klart! Min man skakar alltid på huvudet åt mig och förklarar att jag måste inse att man kan inte bara börja!

    Ikväll är det Vårruset!!! Perfekt med lite duggregn, mer syre så kanske jag klarar de fruktansvärda backarna i Slottskogen!!!
    Krya på dig
    Kramar

    Svara

Kommentera

