Jag vågar knappt säga det…

…men ÄNTLIGEN har våren/sommaren kommit. Våren kom aldrig igång och så POFF blev det sommar. Poolen slets fram, grillen tändes och glassen smälte fortare än någon gång innan! UNDERBART!

Ikväll har Hannah varit på kvällsfest hos sin bästa kompis Melvin som fyller 8 år på söndag. Elias har sprungit runt nakenfis i trädgåden och bara njutit av att få ha oss alldeles för sig själv.

Marsvinen Kakan och Bullen har varit ute i sin utebur hela dagen, och nu plockade jag korgen full av gräs och så lade jag dem i den och bar in dem till deras trygga vrå i vardagsrummet. Uteburen är inte så säker att vi litar på att räven inte tar sig in på natten….

Katterna söker skuggan och legat halvt avdäckade hela dagen, men nu när solen är på väg ner börjar de kvickna till (jag såg precis Kerstin springa förbi köksfönstret och jaga en fluga).

Hoppas ni har en lika skön fredag som jag, förutom den envetna hostan!

130516 031 130516 033 130516 035 130516 042 130516 044 130516 051 130516 058

2 thoughts on “Jag vågar knappt säga det…

  1. På Selmas gata- Inredning, DIY

    Ja det här kan man kalla sommarvärme! Jag var inne i stan idag och jag som inte tål värmen så bra blev alldeles ”knäsvag”. Samtidigt så är det så härligt att se hur folk förändras när värmen och solen kommer! Människor sitter ute och hundar badar i sjön och ja… det är vår!

    Vilken lycka att ni har djur! Vi har haft de flesta (nä kanske inte riktigt, men många!) hemma när vi var barn. Inte alla samtidigt då, men ja under åren. Det är så fint att få lära sig umgås med djur på ett sådant sätt som man gör när man bor med dem. När sonen var nyfödd så hade vi två hundar och en katt. Det känns så avlägset nu, men det var en glädje. katten bor hos mina svärföräldrar nu, den trivs så bra där och blir redigt bortskämd:)

    Ha en härlig helg! Kram!

    Svara

Kommentera

