Och plommonträdet stod i blom…

Vilken urladdning i vädret vi hade precis! Grannbarnen var över och badade i poolen, och plötsligt trodde vi att det sprängdes på tomten några hundra meter från oss, men ojsan, det var visst åska. Vi tittade upp ovanför ektopparna, och såg att himlen inte var oskyldigt blå, utan mer förrädiskt grå…

Så vi tackade för oss och gick in. Ungefär två minuter senare stod regnet som spön i backen och jag tog en lättnandens suck över att det gick att andas igen. Jag vill absolut inte klaga, och kommer inte göra det heller, men när det är så kvavt sitter jag bara som en våt trasa i skuggan och hässjar…

Plommonträdet står i vackert blom, och den vita ljuslyktan gör sig så fin mot de vackra blommorna, de gröna bladen och den bruna stammen. Jag har inte stearinljus i lyktan, utan ett batteridrivet blockljus. Himla praktiskt måste jag säga. Och det flämtar precis som ett stearinljus, så det ser äkta ut!

130517 003 130517 006

Kommentera

