Mina nya favoritsaker

Alltså, det här med Facebook kan kännas uttjatat ibland. Och nu när de ändrar utseendet stup i kvarten, och drar in massa sponsrade inlägg mellan mina vänners inlägg blir jag knasig. Och alla dessa tävlingar som kräver att man skall gilla och dela…suck!

Men, hihi. Jag är ju med i vissa såna tävlingar eftersom de lockar mig mer än annat. Som till exempel en tävling om trädgårdsverktyg från favoritsaker.se. Man skulle alltså gilla deras sida, och sedan skriva en kort motivering om varför man skulle vinna dessa fina verktyg från ”The thoughtful gardener”.

Jag skrev som det var, att jag precis hade varit ute i ösregnet och planterat växter, och att det skulle kännas så mycket bättre att vara ute i ösregn och plantera om man hade så fina verktyg…

Några dagar senare fick jag ett meddelande från personalen på favoritsaker.se att jag var den lyckliga vinnaren! Tjohoooo! Och i fredags kom de med posten!

Och kan ni tänka er, det var såååå vackert väder ikväll när jag invigde dem. Och det blev SÅ bra i skuggrabatten på baksidan mot ekbacken! Med massor av perenner från svärmor blev det superbra!

Verktygen då? Jo, jag är supernöjd! Speciellt  med ”luckraren”. Den hade stora fina skär som inte gjorde illa de sköra små rötterna.  Och det bästa var väl att de är så vackra så jag inte vågar göra något annat än att komma ihåg att ta in dem när jag är färdig….

130520 003 130520 048

Kommentera

