Om gummi och metall…

…bryr sig ogräs inte alls!
Men jag ska säga er, att detta ”ogräs” tycker jag är så fantastiskt fint, så jag låter det växa fritt runt växthuset. 

Potatisplantorna växer jättefort nu i sol och värme, det skall bli otroligt roligt att få skörda potatisen om någon månad eller så.

Någon som älskar ”växthuset” lika mycket som jag, det är vår fina katt Kerstin. Hon är kamouflerad där hon ligger i jorden. Vi är så tacksamma för dessa två katter. Kristian och Kerstin. Ibland är en av dem inne hela natten, och den ena ute. När ”innekatten” skall gå ut på morgonen möts de i dörren, hälsar på varandra, slickar på nosen, och sedan tar de sällskap bort till matskålen, för ”innekatten” vill ju inte missa något smaskigt….

Och de fullkomligen älskar att leka med varandra, speja på varandra och jaga varandra. När det inte går riktigt som de vill kör de överslagshandling och börjar tvätta sig!

Ha en underbar start på veckan, själv skall jag faktiskt cykla ner till bussen idag!

130525 083 130525 068 130525 085 130525 108 130525 077

2 thoughts on “Om gummi och metall…

  1. Sandra

    Det är full fart på dig 🙂
    Kan ogräs vara fint??? Jag har rensat ogräs i häcken i helgen! Mutade Wiggo med grym betalning om han hjälpte till, ja vad tog det kanske ca 15 minuter så va han less på det!!!
    Usch det måste varit hur kallt som helst i vattnet -burr burr!!!
    Guuuuuuuu så snyggt det blir med den nya färgen!!!

    Ha en fortsatt härlig måndag…
    Kramar Sandra

    Svara

Kommentera

