Sjuk kisse

Stackars Kristian!

Imorse när jag klev upp kom han smygande ut från vardagsrummet i låg fart, med halvt slutna ögon och lite vinglig gång. Jag stod och tittade på honom en stund, han rörde sig inte ur fläcken. Efter en stund ser jag att han äter mat, så jag tänker inte mer på det.

Senare under dagen får jag ett SMS från Anders som skriver att Kristian inte verkar må så bra. Jag ringde Göteborgs djurklinik och fick en tid 14:20.

Väl på djurkliniken så såg veterinären med en gång att det inte stod rätt till. Tempen, som på en frisk katt skall ligga mellan 38-39, låg hos Kristian på 40,8!

Han fick ta blodprover och röntgas, men det var inget annat fel än just hög feber.

Fick ta med honom hem igen på permission efter att jag lovat att kontakta djursjukhus om han inte blev bättre eller blev sämre imorgon. Han fick vätskedepåer påfyllda med dropp och så fick han en antiinflammatorisk spruta i nacken. Skall ge honom denna medicin i en vecka.

Han har under eftermiddag och kväll fått ligga inne i vårt sovrum och vila upp sig, och har redan ätit både mjuk mat och torrfoder. Har dock inte sett honom dricka än, men har fått anvisningar hur jag skall göra om han inte börjar dricka under morgondagen.

Lille plutten, han är piggare nu men har ingen bra balans och lyckas inte komma upp på diskbänken. Stackars Kristian!!

20130605-221325.jpg

Kommentera

