Under vårt plommonträd

Ibland kan jag önska att vårt plommonträd stod längre in i trädgården, och inte ute vid vår lilla väg. Jag vill så gärna ha ett litet träd att sitta under och filosofera. Jag funderar på en japansk dvärglönn. Har kollat Plantagen, men de har inte. Får kolla runt lite på andra ställen också.

Vi har en japansk dvärglönn precis utanför fönstret på jobbet, och ljuset sipprar försiktigt ner genom det tunna bladverket och skapar en riktigt behaglig skugga att sitta i och ta eftermiddagskaffet.

I vårt plommonträd växer det massor av plommon. Och där hänger den fina lyktan också….

Ännu en anledning till att jag vill ha trädet längre in i trädgården, så jag själv kan njuta när lyktan är tänd på kvällen…

130602 040 130602 044

2 thoughts on “Under vårt plommonträd

  1. Linda

    Cissi,
    f d grannLinda här! Vill bara tipsa om en Gryyym plantskola som ligger lite utanför Varberg, Höråsens plantskola i Tvååker. Ring dem och hör efter. Det som de inte har kan de kanske fixa och ser är så hjälpsamma o trevliga plus att det är fina grejer. Inget Plantagenskräp om vi säger. 🙂 Kram
    http://www.horasensplantskola.nu/Hem.html

    Svara
  2. Sandra

    Åååå jisses då har jag många år kvar tills jag kan slappa under ett träd… Vårat är mer eller mindre bara en stam med en kvist på!! Så ja om 20 år kanske jag kan koppla av 😉
    Strunt i Plantagen… Har också hört att det inte är av bästa kvalité… Men bara hört!

    Idag är det nästan lite fredag trots onsdag…
    Ledig på fredag??? Några roliga helg planer..

    Ha en fin dag och njut av lönnen

    Kram Sandra

    Svara

Kommentera

