Rödbo plantskola

Igår efter veterinärbesöket så tog jag med mig min vän Susanne och åkte till Rödbo plantskola. Jag har hört så mycket om denna plantskola, men aldrig kommit mig för att åka dit. Jag trodde det skulle vara en litet växthus och lite blommor och så inget mer, men oj så fel jag hade. Vilken underbar plats! Markbädd efter markbädd med olika träd och buskar. Höga bäddar fulla med perenner, krukväxter och bärplantor. Så mysigt att strosa i de trånga gångarna, känna doften av de olika växterna och läsa latinska namn tills man blev alldeles villrådig!

Jag hade egentligen inte några planer på att köpa något, eftersom jag inte hade så stora förväntningar. Men ååååh. Jag hittade en japansk lönn, precis en sådan jag skrev om häromdagen, som finns på mitt jobb!

Sen blev det visst lite begonior, margeriter och tagetes. 🙂

En helt underbar plantskola, jag rekommenderar er verkligen att åka dit om ni har vägarna förbi!

20130606-180229.jpg

20130606-180238.jpg

20130606-180247.jpg

130605 050

130605 056

130605 060

130605 068

Kommentera

