Uppsprickande molntäcke efter skolavslutning

Hjälp vad härligt med regnet som kommit! Det behövdes verkligen och det känns som hela växtligheten tar en lättnadens suck och börjar andas och växa igen!

130612 011

Pipörten blommar blygt vid entrén…

130612 013

Nästa sommar skall jag ha fler prästkragar, så är det bara!

130612 024

Nejlikan står sig fint länge…

130612 037

Jag har blivit med Klematis också! Den får sitta i kruka, eftersom altanen den står och vilar mot nu skall rivas till hösten och då vill jag kunna flytta på den lätt…

130612 027 

Någon som verkligen vuxit, och inte bara efter regnet, utan under hela året som förstagluttare, det är vår dotter Hannah. Idag hade hela Lillekärrskolan avslutning i idrottshallen och hjälp vilka duktiga barn vi har i Hisings Kärra! Fick gåshud vid ett flertal tillfällen!

Efter den stora skolavslutningen samlades klassen i klassrummet och hade en liten egen version av sin uppvisning av Lennart Hellsing-sånger och ramsor. Sedan fikades det, och barnens lärare tackade barnen och barnen och föräldrar tackade läraren och pedagogerna som rör sig i klassen.

Hannah fick en gul ros av mig, och hon blev så glad, så glad. Efter alltihop drog jag och Hannah in till stan för att inhandla grejer till hennes discokalas som hon skall ha i morgon. Åh, vad roligt det skall bli, det tycker ju till och med jag!

20130613-152731.jpg

Rosen placerades i fönstret…

20130613-152710.jpg

Lycklig Hannah

 

One thought on “Uppsprickande molntäcke efter skolavslutning

Kommentera

