Smultronschersmin och klematis

Jag måste bara berätta, att när jag klippte gräsmattan tidigare idag, så gick jag ju några vändor förbi min smultronschersmin, som börjat blomma så fint nu. Och hjälp, vad den doftar ljuvligt! När man kommer närmare så börjar det liksom kittla i magen av lycka, så härligt doftar den. Det är nära till det där brölet jag tidigare skrivit om. Jag rekommenderar er verkligen att ha en sådan i er trädgård!

130622 298

Strax intill smultronschersminen blommar nu min nya klematis, Pink fantasy. Den doftar också, men inte lika gott! Men den är vacker att se på, och det är ju en stor del av tjusningen det också…130622 289

2 thoughts on “Smultronschersmin och klematis

  1. Sandra

    Wow vilka blåa ögon Hannah har… Helt fantastiska 🙂
    Tråkigt att du skulle få ont i magen på självaste midsommarafton inget roligt att få
    Hoppa i säng tidigare 😦
    Jag vill gärna se bilder på denna fantastiska ”camping bil”
    Du har haft turen att få låna 🙂
    Min pion (ny i rabatten) har tagit sig en av tre knoppar har slagit ut… Men regnet förstörde den utslagna blomman, dina pioner är otroligt vackra….
    Idag har vi skrotat runt hemma, klippt häcken, jagat liten Noah, och andra trädgårdssysslor…
    Vi har även bokat ett par dagar på en camping i Helsingborg tillsammans med svåger och familj!!! Så nu har vi något att se fram emot till semestern!!!
    Yup det blir en fika snart…
    Kramar Sandra

    Svara
  2. Maria

    Så otroligt söta blommor! Tack för tipset!
    Såg att dina pioner är på väg att blomma, våra har tyvärr redan blommat över, det går såå snabbt!

    KRAMAR

    Svara

Kommentera

