Projekt hall

Jag skulle ljuga om jag sa att vi är ordningsamma i vår familj. Vi lever i ett organiserat kaos och många gånger blir det övermäktigt. Som vår hall, t ex. Titta bara, det står skor högt och lågt, lådor är utdragna, moppen står framme efter en sväng på golvet och hyllan är överbelamrad med atteraljer.

Idag påbörjas projekt HALL. Vi startar med en garderob med skjutdörrar till att börja med, sen  blir det nog att vi flyttar upp en byrå med riktiga lådor istället för dessa svarta i tyg. Och så skall jag köpa halkskydd att ha under mattan, för den glider all världens väg om man så mycket som trippar över den….

Vad har du för tips för vår hall? För vilken hall som helst?

130629 002

2 thoughts on “Projekt hall

  1. Jenny

    Trådbackar i garderoben för alla vantar, mössor, halsdukar mm. Bra skoförvaring är ett måste också. IKEA har en sort där man trär på skorna på en ställning, men jag har för mig att det inte blir så många par som får plats. Naturligtvis bör det ju finnas plats för att hänga på galge. Barn-höjd kan bli svårare att få plats för, men det finns ju andra alternativ för dem 🙂
    Kolla inspiration på olika ställen, man kan få massor av bra idéer 🙂

    Puss

    Svara
  2. Erika

    Hej! Går det att ha framme bara det som man använder? Jag försöker hänga undan allt annat. Jag är väldigt nöjd ned vår bestå förvaring från Ikea, jag vet inte om du kommer ihåg hur den ser ut hemma hos oss. Sittbänk och alla i familjen har var sin låda som de kan slänga i mössor, kepsar etc. Det blir ljust och luftigt och inte lika påträngande som en stor garderob. Det finns tom plats för lite pynt 😀 Vi byggde upp den lite så vi kan stoppa skorna under. Kram

    Svara

Kommentera

