Som på farmors tid

Jag har säkert nämnt det innan, men min farmor var superduktig på det där med blommor. Jag tror till och med hon jobbade extra i någon blomaffär när min pappa och hans syskon var små. Kära farmor Sigrid, jag tänker på dig varje gång jag vattnar mina pelargoner – för det är dem jag minns dig starkast för. Prunkande blomlådor vart man än såg!

Jag behövde lite egentid häromdagen och smet iväg till Plantagen, ja jag vet, jag var otrogen mot min nya kärlek Rödbo plantor och växter. Fick med mig två st Mårbackapelargoner hem. De står så fint i vardagsrumsfönstret mot norr, precis vid vårt matbord. Underbara att vila ögonen på!

130705 020 130705 027 130705 029 130704 014 130704 017

Kommentera

