Nordens Ark

Vi packade in oss i bilen tidigt igår morse och styrde kosan mot Hunnebostrand och Nordens Ark. Det är 20 år sedan jag var där sist och mycket har förändrats – eller så minns jag det så mycket mindre än vad det verkligen är!

Många vackra djur, men vi fick faktiskt en glimt av ALLA! Till och med snöleoparden som alltid brukar vara så skygg. Parken är cirka 3 km lång och barnen var hur duktiga som helst! Vi hade med oss pastasallad som vi käkade på halva vägen, sedan såg vi rovdjursmatningen (Amur leoparden) och sedan tog vi resten av rundan. Det som tog största uppmärksamheten var nog grodhuset…:-)

Om ni är i Bohuslän, rekommenderar jag verkligen en visit på Nordens Ark. Fantastiskt! Och det viktigaste av allt är ju att de tar hand om utrotningshotade djur, de är en privat ideel stiftelse och helt beroende av våra bidrag! Läs med på deras hemsida, Nordensark.se!

nordens01 nordens02 nordens03

 

One thought on “Nordens Ark

  1. Sandra

    Där har jag aldrig varit… Jag är usel på att hitta på något med barnen, ja Wiggo då för Noah är ju för liten…
    Jag ser på fb och insta att semestern ser riktigt härlig ut!
    Hoppas allt är bra!

    Kram Sandra

    Svara

Kommentera

