Att ha hemlängtan hemma.

I morse åkte min familj på minisemester till Norge, medans jag är hemma och vilar upp mig. Tråkigt nog har jag mått kass större delen av dagen, men i slutet av dagen åkte jag hem till min älskade tvillingsyster som tillsammans med sin sambo håller på att renovera sitt radhus. Sambon är på semester med sina tre barn, så hon var hemma själv. Jag tog med mig slipmaskinen som hon fick låna, och då gick resten av bara farten. Jag drog iväg och handlade och bjöd på en smarrig sallad innan jag åkte hem igen, mycket mer tillfreds.

Ikväll blir det ”Små citroner gula” i soffan, och äntligen har jag hittat en film med svenska undertexter. När man är halvdöv är det nödvändigt med undertexter…

Häromdagen gjorde slag i saken och utnyttjade rabatten i och med Hemlängtans 4-årsfirande och fick idag hem en bambuklocka att ha över min känsliga lilla pion, ett ljuvligt smyckeskrin i glas, en trärulle med tråd och ett UNDERBART fat i grått. Nu har jag något att lägga upp min goda mat på och fotografera fina bilder! Jag visar det grå fatet idag…

Ha en bra kväll, ses kanske i morgon! 🙂

130730 014 130730 015

 

Kommentera

