Bambuklocka från Botanico.

Det här är det sista jag visar från min shopping på Hemlängtans födelsedagsrea! En underbar liten bambuklocka att sätta över små ömtåliga växter.
I början av sommaren köpte jag en pion och planterade den precis vid uppfarten. Den bara stendog. Men för några veckor sedan fick jag syn på en liten överlevare! Ett litet skott av pionen hade tagit sig upp och kämpade mot ogräset.

Detta är en handvävd klocka av hållbar bambu.

”…Bambuklockan fungerar som miniväxthus som bildar mikroklimat runt de växter som du önskar. Både ljus och regn släpps in och du behöver inte vara orolig för att det ska bli för varmt som det lätt kan bli under glasklockor. Klockan skyddar din växt mot stark vind, fåglar och rådjur…”

Så jag köpte den här fina bambuklockan att sätta över för att dels skydda från rådjur osv, men också för att hindra gräsklipparen från att förstöra alla dess chanser att överleva! Den är cirka 30 cm hög, så den räcker inte så länge, men jag tror allt den klarar pionen i år och möjligtvis nästa år…vi får se vad det är för liten kämpe!

130730 028 130730 027

One thought on “Bambuklocka från Botanico.

  1. Sandra

    Jag hade behövt hela tomten full med bambuklockor! Dessa rådjur *stor suck

    Och sen när klockan inte passar över växterna längre så köper du en glödlampa och sladd så
    Har du en fräck lampskärm!

    Hoppas allt är bra med dig 🙂

    Kramar

    Svara

Kommentera

