Välkommen hem till oss

För mig känns det viktigt att mina vänner och min familj känner sig välkomna hem till oss, och därför fixar jag gärna med fina blommor och växter, sittkuddar på bänken och stilleben i form av fågelbad, lyktor eller som nu, en härligt söt fågelbur från Rusta. Denna kostade bara 99 kronor, som hittat!

Att man planterar ljung i sina krukor på utsidan, betyder nog att hösten är på gång. Eller i alla fall att det är sensommar…idag har det varit jätteskönt väder på dagen, men det blir snabbt kyligt på kvällen!

Med dessa kyliga kvällar kommer även färgskiftningen i skog och mark som jag tycker är så vacker! Och allt blir så himla mycket finare med vår mörkgrå husfärg i bakgrunden, jag är så glad att vi valde just denna färgen till vårt hus. Nu gäller det bara att komma fram till hur vi vill bygga altanen, hur den skall se ut och vad för sorts virke vi vill ha den i. Ett förråd under altanen är planerat och det måste ju smälta in med allt annat. Altanen är närmare 2,20 hög, så det blir nog lätt en ”låda” av alltihop?

 

130825 020 130825 008 130825 010 130825 018

Kommentera

