Det (snart) gamla vardagsrummet

Det finns saker jag ärvde från morfar Rune som jag verkligen avgudar och älskar att använda, som hörnskåpet, eller den lilla glasvasen med fot av silver. Men soffan. Nä fyttirackarn för soffan. Förlåt morfar, jag älskar dig, men soffan är inte rolig längre.

Tillsammans med allt annat i vardagsrummet som är gammalt, slitet och inte alls vår stil så blir det till ett rum som jag inte tycker om att vara i. Jag försöker göra det mysigt med filtar (barnen hjälper till med sina gosedjur) och tänder ljus, men nej. Det blir inte som jag vill.

Ni som följer mig på Instagram har sett att projekt Utrensning-av-källaren har inletts och det är av den anledningen att vi skall renovera vardagsrummet och då behövs utrymmet i källaren till att ställa alla möbler under renoveringen. Allt kommer flyttas ner, och då kommer soffan och fotöljerna stå kvar i källaren. För en ny soffa, det SKALL jag ha!

Men, fram tills dess, titta och bli förskräckta…;-)

130904 008

130904 009

130904 010

130904 011

130904 012

130904 017

130904 018

130904 019

130904 020

One thought on “Det (snart) gamla vardagsrummet

  1. Sandra

    Så kul att få göra om i vardagsrummet!!! Man samlar på sig en del, det är då det är skönt att röja!!!
    Du måste visa för och efter bilder 🙂

    Vad har du hittat för soffa???
    Ha en härlig kväll

    Kram

    Svara

Kommentera

