Back to nature

Igår var jag lite rastlös i själen, och då vet Anders precis hur han skall få ner mig på  jorden igen – ”Vi gör en lista älskling, det tycker du så mycket om!”.

Och genast blev jag lugnare.

Vår lista såg ut så här:

  • Måla långsidan (detta blev KLART igår!)
  • Städa källaren (detta visste inte Anders att jag redan gjort!)
  • Riva altan (påbörjas idag, Anders skall låna sticksåg)
  • Ta ner möbler i källaren
  • Renovera vardagsrum
  • Gräva plintar
  • Tippen
  • Altanbygge

Jag är fast i punkt 5. Ja, ni fattar. Inredning, färger, dekoration, textilier.

Jag visar er nu soffan vi tänkt köpa när allt är klart, samt lite annat smått och gott som jag inspirerats av. Ellos och Hemlängtan är grejer det.

optus

Optus u-soffa från Trademax

409032_1

Rund bricka i trä från Bloomingville. Finns hos Hemlängtan.

kabelplad

Kabelflätad pläd från Ellos

2510004806_1_1_2

Zara home, Filt Bergamo, hos Ellos

adnatur_karta

Färskalor i natur

fonsterlampa

Fönsterlampa i metall med antikkänsla, från Ellos

happiness

Tavla, hos Hemlängtan

jaquardmatta

Ullmatta Mora, hos Ellos

kudde

Cate kuddfodral, Hemlängtan

larsjonsson

Vacker tavla av konstnären Lars Jonsson

ljuslykt

Ljuslykta från Ellos

ljuslykta

Lyktor med trollsländor och fjärilar, Hemlängtan

ljuslyktabambu

Lykta i bambu, Hemlängtan

renkudde

Kuddfodral Lynne, från Ellos

renskinn

Renskinn, Ellos

soffa

Inspirationsbild från Ellos

trelampor

Taklampa med tre skärmar, Ellos

 

5 thoughts on “Back to nature

  1. Sandra

    Woooow i den soffan kommer ni garanterat få plats hela familjen! Fest i soffan! Den hade nog tagit upp hela vårt vardagsrum
    Måste kännas bra att ”fastna” vid punkt fem för den lät roligast hihi…
    Jisses jag bör snart tokig på mig själv med detta attans sovrum! Jag velar och velar, hittar något och sen funderar jag om jag verkligen vill ha det och velar vidare!
    Vi kan ju iaf diskutera våra vardagsrum och sovrum på nästa fika haha!!!
    Snygg soffa har ni valt iaf och snygga inspo bilder… Filten från Zara såg fin fin ut!

    Kramar

    Svara
  2. På Selmas gata

    Hej Cissi!
    Jag vill berätta att jag har haft sådana himlans problem att kommentera hos dig, problem med min inloggning och långa kommentarer bara försvunnit! Mailade dig för att berätta att jag läser härinne fast jag då inte lämnar avtryck- och då fick jag tillbaka att mailet inte kunde levereras?! Men nuuu så tror jag att den här kommentaren kommer fram iaf:) Och jag läser såklart hos dig, det gör jag , även om det alltså ekat tomt när jag inte kommenterat!

    Den soffan blir go i höst! Vår soffa är väl inte det snyggaste jag sett, men rätt bekväm och framför allt tvättbar! Det behövs med en treåring kan jag lova:) Ellos har verkligen mycket fint, när jag var ung så fick man ju skämmas för att man beställde på postorder (vi bodde ju rätt off så mamma beställde från Ellos m.fl) men nu är ju nätshoppingen på topp! Dock är det synd att de rätt ofta ”kopierar” andras koncept (som med örngottet som det känns att de kikat på By Nord t.ex.) och sådant som lastpallsbord känns inte så nyskapande direkt. Men kul att de börjat ta in duktiga inredare och priserna kan man inte klaga på direkt:)

    Hemlängtan-butiken har jag knappt kikat i, trots att hon som har den verkar vara från samma ställe som jag bor på nu, så jag skall bättra mig efter dina fina tips:) Du, jag har en fotofråga jag tänkte höra om du kunde svara på? Om du har tid så kan du väl maila mig på frkgredelin@gmail.com (jag lyckas ju tydligen inte kontakta dig:-)) Kraaam!

    Svara

Kommentera

