Tom på energi efter en energipåfyllning

Ja, hur är DET möjligt egentligen? Men jag har i alla fall åkt på en förkylning som tar musten ur mig och idag har jag varit hemma och sovit flera timmar mitt på dagen, innan jag åkte och hämtade barnen lite tidigare från skola och förskola.

Igår efter jobbet träffade jag Sandra igen, med bloggen Villa Ell. Hon har koll hon, för hon visste att senast vi träffades var i maj, det är ju jättelängesen! Vi hade som vanligt mycket att prata om, vi satt på Brogyllen vid Domkyrkan och pratade ikapp i två timmar och fyllde på vänskapsenergin en massa, innan vi tog sällskap till Brunnsparken där vi skildes åt. Tack Sandra för en go eftermiddag, hoppas vi ses snart igen! Sandra tipsade för övrigt om något jättefint som jag tog fasta på idag. Men bild på det får ni se när vi gjort en av maträtterna från veckans meny…Cliff Hanger!!

I Brunnsparken gick jag in till Akademibokhandeln och köpte varsin bok till barnen – Tsatsiki och Kärleken till Hannah, och Här kommer MC-polisen till Elias. De blev riktigt glada för de fina ”presenterna”, och ikväll har jag läst två kapitel för Hannah och faktiskt gråtit en skvätt till ett kapitel. Hannah kom rusande runt bordet och klappade mig försiktigt på ryggen innan hon bad mig fortsätta läsa.

Jag och Hannah har även bakat knäckig äpplepaj som vi smaskade i oss efter middagen. Denna veckan är det riktig Husmanskost som står på menyn;

  • Pepparrotskött
  • Köttkorv med rotmos
  • Sjömansbiff
  • Ärtsoppa och pannkakor
  • Viltfärsbiff med lingonsås

Nu ska jag surfa vidare efter ett nattlinne till Hannah, hon vill ha ett, men hon har ju vissa krav såklart. Det får inte vara rosa eller ”tjejigt” och det måste vara kortärmat. Snart ger jag upp och syr upp ett nattlinne till henne istället! Just nu använder hon mitt och det ser ju ut som hon sover i tält…;-)

130925 002

130925 005

130925 013

Kommentera

