Höstfint vid entrén

Hej på er! Idag var det ridskola med Hannah, medans Anders var med Elias på simskolan. Jag är så stolt över Hannah, hon är så himla tuff i stallet och accepterar inte att hästen står och busar. Kratsar alla fyra hovar själv, vill göra ALLT själv, men ibland får hon be sin lilla mamma om hjälp….

130928 018

Vi fick sällskap av vår granne Susanne och lilla hunden Ebba till ridskolan, och de satt och tittade med mig på Hannah när hon red, idag blev det Sirius som fick bära Hannah runt i manegen. De fick trava lite mer denna gång, de är så duktiga alla små flickorna!

130928 022

Anders har under eftermiddagen varit iväg till min storasyster och hjälpt henne med listerna i hennes lägenhet. Under tiden har jag och barnen myst i soffan, varit ute i trädgården och gungat hängmatta och så har jag höstpysslat med bark, mossa, kottar, kastanjer och blåbärsris! Åh, vad jag älskar hösten med alla dess färger!

130928 029

Det blev två olika kransar, samt lite krimskrams i fågelburen. Inte fullt nöjd med kransarna, jag saknade ståltråd, så det fick bli mycket tjockare tråd, ni vet den på spole från Hemlängtan.

130928 033

Nu ikväll har Hannah hjälpt tjejerna i stallet och ta in hästarna, vi skall ner om en stund och fodra hästarna. Susanne och Magnus skulle egentligen vara borta under kvällen, men de är redan hemma. Barnen blev dock besvikna så vi bad om att få fodra ändå! 🙂

130928 035

Imorgon skall jag rida för första gången på flera år, det skall bli så roligt!!
Hoppas ni får en underbar lördag och helg. Vi skall snart äta middag, det blir Sjömansbiff idag, ett riktigt långkok…

130928 043

 

2 thoughts on “Höstfint vid entrén

  1. Camilla

    Hej va fint o höstigt du har gjort, gillar de i fågelburen. Har också en ute som jag kanske skulle fylla med fint.

    Underredet på bordet är gjort efter mina mått av mannen o bräderna har jag köpt på cheapy.
    Sen plattor på o så färg så klart 😉

    Kram Camilla

    Svara

Kommentera

