Sommarens sista ros

I morse kom Elias ut ur vardagsrummet, fortfarande rätt yrvaken och utbrast

”Mamma, jag måste åka och klippa mig! På torsdag kommer jag få en autograf på dagis och då måste jag ju vara snygg i håret!”

Såklart man måste vara snygg i håret när FOTOGRAFEN kommer, så vi åkte till frisören efter förskolan, och han fick kort snygg frisyr med tre blå stjärnor över håret. Så nöjd liten kille!

God kväll på er!
I kväll tog jag in den sista rosen från min Rosa Rumba. Jag har funderat lite på hur jag skall övervintra den, och jag tror det blir så att jag tar in krukan och ställer den i vårt oisolerade utrymme längst ut i källaren. Där får den stå mörkt och svalt, så får vi se om den överlever.

Jag njuter verkligen av den sista rosen, så här första dagen i oktober (!). Tillsammans med kärleksörten håller den hösten och vintern borta en stund till…
Flaskorna är faktiskt små ölflaskor från vanliga livsmedelsaffären, Norrlands Guld ljus öl. Bort med etiketten och vips, så fick jag fina små vaser. Tack Sandra (Villa Ell) för inspirationen!

131001 012

Imorgon skall jag iväg på något riktigt roligt! Jag har blivit inbjuden till Höstmingel, vilket jag ser väldigt mycket fram emot!

131001 011

Kommentera

