Den perfekta temuggen (och så lördag igen!)

Jag har letat länge efter temuggar som kan bära upp namnet MUGG. Såna muggar som man kan hålla hela händerna mot och få värme ända ut i fingertopparna! Nu har jag hittat dem. Två stycken med tillhörande assiett för 80 kronor, som hittat alltså.

Nu dricker jag alla möjliga sorters te, både i påse och lösvikt. Favoriten just nu är Yogi Tea Classic, cinnamon spice (kanel, kardemumma, ingefära, kryddnejlika och svartpeppar). Underbart. Denna kombination värmer inifrån och ut!

Idag är det ridskola igen som gäller för mig och Hannah. Älskar lördagarna sedan hon började rida, det har liksom blivit VÅR grej och fortfarande är jag stora idolen för Hannah, som ”kan så mycket och vågar så mycket med hästar”. Jag bävar för den dagen hon himlar med ögonen när jag yppar något i stallet…;-)

Det har varit minusgrader i natt, så det blir att gå ner i källaren och hämta vinterjackan, för i ett kyligt ridhus vill man inte sitta och frysa! Får fundera på det där med stalljacka till Hannah…

131018 014 131018 018

Kommentera

