Älskar du också frukost?

Igår kom leveransen från Coop Online. En underbar man, en gammal arbetskamrat till mig, levererade kassarna igår. Vi blev så överraskade av att se varandra, att vi bara skrattade och omfamnade varandra och försökte prata ikapp så gott det gick innan han var tvungen att köra  vidare. Jag blev så upprymd av att se honom, vad konstigt, vi har inte träffats sedan jag var gravid med Hannah, vilket nu är 9 år sen och samma goa känsla fick jag när jag såg honom.

Det är en man som flytt från kriget i Bosnien, han är i 50-årsåldern, gift och har barn. Men han var alltid så genuint intresserad av vad jag hade att säga, hur jag mådde och hade alltid en stund över när han kom in på kontoret för att hämta dagens arbetslista.

Vaknar hysteriskt tidigt i dessa dagar, trots sjukskrivning. Men detta innebär ju att jag får en längre guldstund med min älskade frukost. Jag vill idag tipsa er om en müsli, ni har säkert sett förpackningen i hyllorna i livsmedelsaffären. Jag har också sett, och tyckt att det är lite för dyrt för ”bara lite müsli”, men när jag beställde från Coop Online i förrgår blev jag med ens så trött på det vanliga utbudet från AXA, så jag tog modet till mig (haha) och beställde två förpackningar müsli från Pauluns. Äpple och kanel, samt Blåbär och vanilj. Den sistnämnda kombinationen, med lite honung ringlat över, blev min favorit.

Nu skall jag äta upp min frukost, innan det är dags att få iväg barnen till skola och förskola.

4 thoughts on “Älskar du också frukost?

  1. Jenny

    Ha ha! Jag bara älskar äpple och kanel-müslin, tar alltid lite extra kanel på också bara för att det är så gott 🙂

    Svara
  2. På Selmas gata

    Den där müslin är sambons favorit:)

    Vad lustigt, tapeten du visade längre ned har jag också bestämt mig för att ha i nästa hem om det passar!! Är så förtjust i den och tänker att den skulle bli skitsnygg i Max rum t.ex. Så jag tycker att du har bra smak *fniss* Och så gosigt med katt i famnen! Vi hämtar hem valp om lite mer än en vecka och jag hoppas att Max ska vänja sig vid den. Han är nämligen rädd för alla hundar oavsett storlek, jättekonstigt tycker då jag som älskade hundar redan som väldigt liten.Vi har dessutom många hundar i familjen/släkten på min sida så man kan ju tycka att han borde vara van. Nu skaffar vi ju inte hund för hans skull i första hand utan för min men visst vore det skönt om han tog till sig henne snabbt:)

    Att vara sjukskriven är inget kul alls, men det är samtidigt skönt att få en möjlighet att andas lite om man inte mår bra. Jag hoppas att du snart ska känna att du orkar och vill och att du får må bättre, stor kram!

    Svara
  3. Sandra

    JAG ÄLSKAR FRUKOST!!!!!!!!!! Vi kanske skulle ha en frukostdejt någon gång istället 😉
    Den där müslin tycker jag också är dyr! så jag har aldrig köpt eller ens smakat på den!
    Prova att göra egen, det är jättegott och jättenkelt!!!
    Den där tapeten alltså… jag suktar! och jag som inte är så nöjd med målningen i sovrummet har fått mig en tankeställare, kanske kanske ska jag slå till! Den gråa skulle det bli isf, den gröna är fin den också!
    Du, lova att ta hand om dig ordenligt där hemma nu…
    Kramar Sandra

    Svara

Kommentera

