Helgen som gick

Jag glömde kameran (!!) eftersom vi fick så bråttom till bussen, men jag måste ändå delge er några bilder som togs med mobilen under dygnet som barnfria.

Medans Anders åkte upp till Uddevalla och lämnade barnen gjorde jag mig vacker (?) och när han kom hem bytte han om, sen fick vi bråttom till bussen som tog oss in till stan. Vi checkade in på Hotell Gothia Towers (oh my god!), ett standardrum, men med utsikt över den vackra Lisebergsparken. Det är nästan så jag önskade mig jul, så ALLA träd i hela parken var tända. Vi hade några timmar på oss på hotellrummet innan vi skulle äta middag, så vi tog fram penna och papper och planerade ordningen och åtgärdslista i vardagsrummet. Så skönt att få planera, prata, googla och så vidare alldeles i FRED!

Vi bokade bord på Lilla London, där vi fick äta så god mat tills vi storknade. Jag valde toast Skagen till förrätt, Lammytterfilé med rostade färska rödbetor, en creme av fårost, rödvinssås och skivad ugnsstekt potatis. Anders tog en gräslökscheesekake till förrätt, hängmörad ryggbiff till varmrätt och till dessert delade vi på en tallrik med tryffel, samt ett glas whisky till Anders och ett glas Baileys till mig. VI hade tänkt gå hem till hotellet för att smälta maten, men vi tajmade världens regnskur så vi hoppade in i en taxi och åkte för en hundring…haha!

Sov världsgott i sängarna, sedan blev det frukost i vintertid (jag var ju tvungen att vänta en hel timme extra!) och sedan tog vi oss 14 våningar ner till Svenska Mässan där det då var Hem- och Villamässan som hägrade. Väl inne på mässan gick vi serpentinbågar runt alla montrar och fick massor av information och godbitar att ta med oss hem och tänka lite på. VI har nu bestämt oss för att köpa lister från ett lokalt företag uppe i Gunnilse som tog emot oss i sin monter med öppna armar, var supervänliga och lyssnade på vad vi hade för önskemål.

Telenor fick tag i oss också med sina låna säljararmar, men faktiskt så blev det så att jag tjänade 200 kronor i månaden på att skaffa en ny telefon…så i veckan kommer min Iphone 5!!

 Vi lyssnade på Arga Snickarn (Anders favorit) och jag tog mig till ”Mitt Kök” som också hade mässa där samtidigt, och lyssnade på Lisa Lemke – vilken härlig tjej! Och hon introducerade mig för NJURTAPP. Har ni hört något så exotiskt…? 😉 Smakade underbart faktiskt!

Sen fick jag även köpt Leila Lindholms nya bok ”Welcome home” och fick den signerad. Världens sötaste Leila log sitt vänligaste leende och signerade min bok och så fick Anders ta ett kort på oss. Minnesvärt, helt klart!

Att ett dygn kan göra så mycket för själen, och kärleken….

20131028-112128.jpg

20131028-112116.jpg

20131028-112203.jpg

20131028-112155.jpg

20131028-112210.jpg

20131028-112217.jpg

20131028-112224.jpg

20131028-112230.jpg

4 thoughts on “Helgen som gick

  1. Villa Ell

    Woooooooohhh vilken härlig helg du och Anders har haft på tu man hand!!!
    Bra att han tog dig ut en helg och fick dig (hoppas jag) att tänka på annat och få må gott..
    Bara få vara! Utan en gnäll, någon som drar en i armen, ja vad som, ändå kan jag sakna ihjäl mig efter dom och hur dumt är inte det egentligen??!
    Gothia är det då inget fel på, där checkade vi in på bröllopsnatten och frukosten var (då iaf) gudomligt goooood!! och utsikten, tänk att man blir som en turist i sin egna stad!!

    Blåser det hos er nu??? Det har verkligen varit lugnet före stormen här, nu har det blåst en halvtimme kanske, orkan känns det som och vinden viner runt husknuten!!
    Lite mysigt att vara inne men också lite läskigt!

    Kramar Sandra

    Svara
  2. På Selmas gata

    Vilken underbar helg! Bara det där med att bo på hotell och äta frukost är ju fantastiskt, och visst behöver man får göra saker med sin partner utan att barnen är med. Den där mässan hade jag också velat gå på, verkligen! Arga snickaren gillar jag (när han inte gapar på folk) och Leilas bok vill jag så gärna ha:) Men men, det var fullt upp ändå i helgen så det får bli en annan gång. Vad tyckte du om hennes bok förresten, är den värd sitt pris?

    Jag är glad att läsa att du haft det bra, när man inte är så pigg i själ och kropp är det ju superviktigt med dessa guldskimrande stunder! Stor kram!
    (och ja, vår lilla Nemi är en rottis)

    Svara

Kommentera

