Dagens ljus och doft

God morgon igen!

Det här med att ha tandvärk är inte alls kul, bara så ni vet. Har problem med en ficka över visdomstanden på ena sidan och jag fick rådet av min tandläkare att borsta ordentligt med en ”piptandborste”. Om det blöder, är det bra, för då har man kommit åt det inflammerade området. Men ajsing bajsing, det släpper inte. Kanske borde man operera bort visdomstanden?

Något som är mycket roligare är den nya doften som sprider sig här hemma om kvällarna. Jag går och sprejar lite varstans, bara för att få upp den gudomliga doften av apelsin och kanel i näsborrarna… Sprejflaskan kommer från Maison Belle och jag köpte den i gårdsbutiken ”Ellis corner” som ligger i Dingle. Vi åkte ju upp till Strömstad förra helgen och då bad jag Mia hålla butiken öppen för oss en liten stund, och det gjorde hon så gärna! Jag fick sprejen, Hannah fick kortleken ”Svarte Petter”. Alla nöjda och glada…:-)

Sen vill jag slå ett slag för de här söta ölflaskorna från Norrlands Guld. Töm innehållet på valfritt sätt och använd de sedan som vaser, ljusstakar eller som dekoration..

Trevlig onsdag på er!

131117 029 131117 015

3 thoughts on “Dagens ljus och doft

  1. På Selmas gata

    Jag kunde inte låta bli att skratta när jag läste det här inlägget! Inte för att det alls är roligt med tandvärk (stackars dig!) utan för att jag kunde skrivit det själv. Jag börjar tro att jag har en inflammation i munnen eller något sådant och har beklagat mig hela dagen, brukar köpa just Maison Belle (både juldoften och de andra) när jag besökt gårdsbutiken hos Ellis Corner (den som stina hade) och så använder jag Norrlands guld-flaskorna som vas och ljusstake här hemma:-P Kram på dig ”själsfrände”!

    Svara

Kommentera

