Kristian

Nu har jag hämtat mig från värsta chocken av felleveransen. Jag fick verkligen ett riktigt psykbryt, och bölade som värsta barnrumpan! Jag har fått lägga energi på annat, som att åka till veterinären med vår hankatt Kristian. Jag såg i måndags morse att han var lite trött, och sedan såg jag att det var blod på vårt lakan och på fönsterbrädan där han suttit. Han blödde rejält från ett sår i rumpan, precis vid ”utgången”, och vi fick en riktigt snabb tid på Göteborgs Djurklinik, jag är så himla nöjd med hur vi blev bemötta, alltid lika go personal! Konstigt nog så spatserade Kristian frivilligt in i transportburen och lade sig utan bekymmer. Jag var hemma med Elias som hade falsk krupp på natten till måndagen, så han fick också följa med.

Det visade sig vara en hudflik som börjat lossna och troligtvis har ju Kristian då varit där och slickat och försökt göra rent, och bara förvärrat såret. Jag inser nu att såret troligtvis uppkommit av att vi två gånger under sommar och höst fått ta bort fästingar som satt sig precis där. Det är ju ett ömtåligt område, och det har ju troligtvis då blivit irriterat av bettet. Stackars plutten, som var tvungen att sövas och sys med ett stygn – och stackars vår plånbok som blev drygt 2000 kr fattigare. Men djuren är värt allt besvär. Vi älskar ju våra pälsklingar!
131202 037

Kommentera

