Ljusslingans möjligheter

Istället för att göra det mysigt i vardagsrummet, har vi fått stänga och låsa dörrarna in dit, eftersom den felaktiga soffan står där inne. Vi har bokat returfrakt idag, så snart får jag gå in där och pynta med stjärnor och blommor.

Jag har istället fått lägga energi på att mysa till det i våra andra rum. Adventsljusstakar och stjärnor har kommit upp i fönstren, Elias har fått en ny orange klassisk pappersstjärna, som lyser hur mysigt som helst.

Julpyntet kommer nog upp så snart vi fått soffan, då känns det roligast.

När vi flyttade in i huset hängde det en ljusslinga över hela långa väggen nere i källaren, och den funkade, så vi plockade ner den och lade i förrådet under renoveringen av källaren. Häromdagen var jag nere i förrådet av en annan anledning, och då ”hittade” jag den igen. Så jag ”knödde” ner den i vasen vi fick av Anders mormor i bröllopspresent, och nu lyser den så härligt i hallen när vi kommer in…

131202 032

 

Kommentera

