Ser du stjärnan…

Oj, oj, oj! Nu är Sven här och det är på riktigt storm ute, med regn, snö och blåst! Och precis nu, då skulle minsann katten Kerstin ut, och hon ångrade sig inte trots att jag lät dörren stå öppen en stund, jag till och med öppnade dörren en gång till för att se…men nej, hon skulle minsann sitta under sittbänken på farstubron och kura! Underbart att få sitta inne och mysa en sån här kväll.

Stjärnan i vårt sovrumsfönster köpte jag förra året, och jag är lika kär nu som då. Den orange pappersstjärnan till Elias rum är ny för året, och jag fullkomligt älskar den, det gör Elias också. Precis en sådan hade jag själv när jag var liten! Men jag har för mig att den var mycket större…

Och vet ni vad? I morgon kommer vår nya soffa – och jag hoppas bannemej det är rätt färg denna gången!!

131204 005

131204 011 131204 006

131204 023

Kommentera

