Kärleken till ett rum

Jag vet inte hur många av er som förstår min lycka, lättnad och mitt fullkomliga lugn som infinner sig när jag stiger in i vardagsrummet. Jag kan inte se mig mätt på den vackra tapeten, och jag kan inte ligga mer skönt i soffan än att jag faktiskt somnade där i fredags kväll, och det mina vänner, säger en hel del. Jag har inte somnat i soffan sedan jag var gravid med Hannah och hade världens hosta och var tvungen att sitta upp och sova.

Och sjömanskistan gör verkligen sig mot väggen och den är så fin. En av mina absoluta favoritmöbler.

Nu har den göteborgska vintern kommit – snöfall hela förmiddagen, som gjorde hela Larsered vackert vitt, och barnen rusade ut för att åka skidor, snowracer och bygga snögubbe. Några timmar senare övergick den vackra fallande snön till iskallt äckligt regn och snön blev tung som bly och snögubben smalt ner. Men barnen är lyckliga för det, och det är ju skönt!

Imorgon börjar en ny arbetsvecka, men jag kommer bara längta hem till ett nystädat hem och vårt vackra vardagsrum! Julgardinerna är uppsatta i köket, det är de enda i hela huset. Ha nu en underbar vecka! Kram kram!

131208 002 131208 005 131208 010 131208 032 131208 035

3 thoughts on “Kärleken till ett rum

  1. På Selmas gata

    Tänk vad fint det blev! Nu blev jag ännu mer sugen på att inreda Maxens framtida rum med den tapeten:) Skönt att ni fick ordning på soffan, men fy vad trist det är när det krånglar.

    Vad himlans trist att inte få vara kvar på jobbet! 😦 Jag har fått uppfattningen att du verkligen trivs där! Du som verkar vara så gullig borde många vilja anställa så jag håller alla mina tummar för att du snart finner något minst lika bra! Stackars Kristian också, man blir ju så ledsen när de har ont. Djursjukvård är riktigt dyrt! Vår förra hund blev ju akut sjuk, det tog en månad från att vi gick till veterinären för att hon var lite röd i ögat tills att vi fick ta bort henne. Ja det tog onödigt lång tid, vi är oerhört besvikna på Västa djursjukhuset inne i Gbg, aldrig mer!! Hon fick lida i onödan. Vi bytte sedan till annat sjukhus och där var de underbara. Men iaf, vi räknade på att den månaden skulle kostat oss över 50 000 kronor om vi inte haft en bra försäkring. Och aldrig vill man ju att djuren ska lida för att man inte har råd, så bra försäkring är ju verkligen viktigt. Oj, vad jag svamlar:) Skulle eg. bara säga att det var skönt att ni fick ordning på er fina katt! Kram på dig!/tanja

    Svara
  2. Sandra

    Wooooooooow det är ju sååååååå snyggt!!!!
    Kistan är verkligen jättefin

    Haha inte somna i soffan??? Inatt sov jag på soffan! Noah låg i vägen i våran säng!
    Jisses jag kan somna på soffan hur lätt som helst!

    Kram och gå försiktigt nu!
    Sandra

    Svara
  3. Pia

    Så fint ni har gjort det, verkligen mysigt, hem trevligt, stilrent o vackert! Hoppas ni fick nytta av mitt tips att tejpa på golvet. 🙂

    Kram på dig o din fin fina familj. ❤

    Svara

Kommentera

