Julen kom och gick

Vi har haft en lugn och skön jul. Den 22 var vi hemma hos min tvillingsyster och firade lille julafton, jag jobbade den 23.
Julafton firades uppe i Uddevalla med Anders familj. Lugnt, sköny och otroligt god mat!

Hannah har lyckats få Borrelia, vilket upptäcktes för ungefär två veckor sedan. Jag kan dra mig till minnes att hon fick ett färstingbett på baksidan av låret i somras, men jag trodde verkligen inte att det skulle kunna ligga latent SÅ länge. Men nu har hon haft antibiotika i 10 dagar och är frisk från borrelian.

Sen kom den då till mig, som legat på och stört Hannah både dag och natt den senaste veckan. Förkylningen från hell. Jag är helt slut i kroppen och förkylning med hosta, snuva och feberkänning gör att jag känner mig extra trött.

Jag fyllde år igår och jag måste säga att det var den tråkigaste födelsedag jag haft! Jag missade en inflyttningsfest och en middag med en vän. Fyyyy.

Men jag fick finfina presenter och de presentpengar jag fick har gett mig möjligheten att ÄNTLIGEN förkovra mig i detta med studiofotografering och ljussättning! I mars skall jag gå en kurs som sträcker sig över fyra tillfällen. Längtar ihjäl mig!!

Idag kom storasyster på en snabbvisit och då fick jag min present från henne och mina föräldrar – en stooor gjutjärnsgryta. Så himla glad blev jag!! Så fort jag orkar skall jag bjuda hela familjen på en härlig gryta!!

Hoppas ni mår bra?

20131228-133359.jpg

Tomten hittade till oss även om vi firade julafton den 22:e!

20131228-133416.jpg

Finaste muggen fick jag av min favoritsysterdotter Julia. För 10 år sedan fick jag en mugg som hon målat själv. En häst, en katt och sen ser jag faktiskt inte mer vad det är. Nu 10 år senare kan jag faktiskt se vad hon skrivit…;-)

20131228-133426.jpg

Da’n före da’n. På kvällen den 23 december satt jag och Anders traditionsenligt och slog in alla julklappar.

20131228-133441.jpg

En av de vackra julkulorna jag fick av min älskade vän och granne i julklapp.

20131228-133456.jpg

Hannah sommaren 2006. Hannah vintern 2013. 🙂

20131228-133506.jpg

På julafton tappade han sin andra tand!

20131228-133515.jpg

Uppe i Uddevalla fick Hannah pengar av sin farmor och farfar. Farmor föreslog att pengarna skulle gå till en gitarr. Farbror Björn instruerar Hannah på hennes farfars gitarr. Tre ackord tror jag hon hann lära sig denna kväll…:-)

20131228-133530.jpg

Hannah fick canvasduk och akrylfärger av sin faster i julklapp. Detta använde hon till att göra mitt porträtt…:-)

20131228-133542.jpg

Kristian älskar granvatten!

20131228-133550.jpg

Kristian älskar även vår nya soffa! 🙂

20131228-133558.jpg

Igår var Hannah och klippte sig. Grymt nöjd tjej kan jag säga!

20131228-133607.jpg

Igår fick jag blommogram. Av en så himla gullig arbetskamrat som hört att jag var dålig på min födelsedag!! Tack Katarzyna!!

20131228-133615.jpg

Gjutjärnsgrytan som skall göra underverk vid matlagningen!

20131228-133622.jpg

2 thoughts on “Julen kom och gick

  1. theres

    vilken härligt blogg. här kommer jag kika in ofta för att leta inspiration. vi är precis i startgropen för att göra om vår hyreslägenhet. så nu letar jag efter inspiration från alla tänkbara ställen.

    Svara
  2. På Selmas gata

    Stort grattis!! Synd att du var sjuk såklart, det är inte riktigt vad man hoppas på, men jag hoppas du kryar på dig fort! Och vilka fina presenter,den där kursen låter ju jättebra! Jag fick jättemycket hjälp av dig den gången jag frågade och det är jag så tacksam för! Nu är det redigering jag ska försöka få lite kläm på:) Men borrelia, fy:-( Skönt att hon är bättre och att ni hade det så bra över julen! kram/tanja

    Svara

Kommentera

