Favoritskåpet

Jag har fått dille på att måla naglarna! Jag byter färg ungefär varannan dag, och jag har många färger och nyanser att välja mellan. Eftersom jag sällan bär smycken på händerna/armarna förut förlovnings- och vigselringarna, så tycker jag att nagellack är ett utomordentligt bra substitut för smycken!

Ikväll är Anders och hjälper min storasyster att slänga en soffa på tippen, hon är ju på väg att flytta ”till oss”, och med det menar jag, hon kommer på i andra delen av Kärra, men det kommer vara promenadavstånd och vi ser mycket fram emot att få ha henne och barnen närmare oss!

De senaste dagarna har det regnat ofantligt mycket här i Göteborg (eller skall man säga Blöteborg?!). När vi har gått ut med hunden Ebba som vi har tagit hand om över nyårsdagarna så har det varit blött i skogen och i markerna, och regnet har gjort att Ebba blivit lite deprimerad!

Vi har varit mycket nere i källaren och röjt, och igår stack Anders iväg till tippen med 11 svarta säckar med brännbart och två kartonger med lite allt möjligt. Och jag kan lova att vi kan slänga minst lika mycket! Häromdagen fick jag och Anders med gemensamma krafter upp mitt absoluta favoritskåp på väggen i vardagsrummet. Det gör sig så himla bra där tycker jag!

140108-078

One thought on “Favoritskåpet

  1. Jenny

    Både jag och barnen ser lika mycket fram emot att flytta till Kärra, det är ju ändå ‘hem’ för mig på nåt sätt.
    Ser väl inte riktigt lika mycket fram emot att renovera, men det kommer att gå jättebra det också!

    Skåpet är såå fint, var det skåpet Milla gav dig?

    Puss å kram från JBx3

    Svara

Kommentera

