Elias 6-årskalas – och Hannahs första galopp!

Igår hade vi kalas för Elias, denna omgång var det Anders familj som kom! Jag bakade en prinsesstårta och gjorde min allra första marsipanros – tyckte den blev fin för att vara första gången! Dukade också upp kakor och bullar på kakfatet och placerade de vackra tulpanerna intill.

Elias fick mycket pengar, eftersom han vill köpa saker till sina fiskar. Sedan fick han fina växter och en lavasten till akvariet av sina kusiner. Idag hängde jag och Elias på låset till zoo-affären, där vi inhandlade två slöjstjärtar – en ”golfboll” och en svart. Så fina! Just nu har vi släckt ner i akvariet för att inte stressa dem allt för mycket, så jag får ta bilder en annan dag!

Idag är Anders och Elias iväg till Varberg för att kolla innebandymatch, och i pausen skall Elias och hans lag spela mot Warbergs pojkar födda -08, så spännande! Jag och Hannah var ute i förmiddags och tog en ridpromenad med lilla söta Rasmus. Hannah fick upp honom i galopp, så det var första gången hon galopperade, så härligt. Hoppas ni kan se klippet jag lägger in!

140118-007 140118-009 140118-015 140118-019

 

Kommentera

