Kärlek till små saker

 

När jag är hemma, vill jag KÄNNA mig hemma också. Det gör jag genom att tända ljus lite överallt. I lyktor – stora som små – fladdrar det små ljus. Jag ställer gärna fram stilleben, i form av trådrullar på spole (från Hemlängtan), Green Gate ljuslyktor (från Skimmelgården) på ett tårtfat som jag inte minns var jag köpte det, om någon känner igen det får ni gärna hinta om det i kommentarsfältet!

Jag älskar mina gamla saker, som blandas med de nya. Som spinnrocken. Sjömanskistan med kaffekvarnen, kopparkärlen och de gamla strykjärnen.

 

Tillsammans bildar de en harmoni som gör mig varm ända in i själen.

 

140126-057

140126-078

One thought on “Kärlek till små saker

Kommentera

