Nyckelknippa – pysseltips!

Min dotter älskar att pyssla. Nere i källaren planerar vi i skrivandets stund att installera en pysselhörna till oss. Vi samlar på oss allt pysselmaterial vi bara kan, och försöker hitta alla stämplar, pennor och papper som vi har, för att kunna göra en utomordentlig plats för pyssel!

Förra veckan fick vi leverans från Make & Create, därifrån hade jag beställt nyckelringar, lädersnöre och träkulor. Ett enkelt första pyssel är ju att göra nyckelringar av träkulor. Man kan ju måla dem också, men jag tyckte det blev fint utan färg också. Just denna nyckelring som är på bilden, den har Hannah gjort.

Varje gång hon gör sin läxa blir jag påmind om hur duktig hon är på att skriva, räkna och läsa, och jag vill uppmuntra detta genom pysslet också. Men hur kan jag göra det? Har ni några tips på sådant pyssel?

140203-004 140203-012

Kommentera

