Fint besök luktar illa

Jag försökte förtvivlat hitta det där ordspråket i mitt huvud igår, när jag berömde mig själv för något bra. Och så kom det ut helt fel. Det skulle ju vara

”Eget beröm luktar illa…”

Och jag förstår egentligen inte varför jag kom att tänka på det där ordspråket, eftersom jag aldrig egentligen berömmer mig själv så värst mycket. Men igår var jag stolt. Och så låg jag i soffan och hade ont i magen, samtidigt som jag hade en liten Ebba på besök. Ebbas matte var inne i stan hela dagen och var hårmodell inför ett gesällprov, så Ebba fick spendera några timmar hos mig. Hon vill ju ha superkoll, så ingen kommer och förstör något i hennes älskade Larsered, så jag bäddade upp med kudde mellan soffan och fönstret, och där lade hon sig snabbt till rätta.

Katten Kristian låg nedanför i soffan, och försökte locka till sig lite kärlek av Ebba, men hon var inte intresserad. Hon studsade sedan ner till mig och lade av en brakare och då fnissade jag och sa ”Fint besök luktar illa” och insåg att jag sagt helt galet…men det passade ju faktiskt ändå!

De senaste veckorna har jag och Anders sett igenom alla missade avsnitt av Greys anatomy, vi är vid avsnittet där Meredith skall föda barnet. Spännande värre.

Detta inlägg fick pausas på grund av akutbesök på barnakuten för Elias och min del. Stackars pojk har jätteont.
Vi är på Barnakuten Östra, och Elias har precis fått bedövningssalva och en isglass…

20140205-174759.jpg

20140205-174809.jpg

Kommentera

